Hej !
 
Hur har ni det?! 
Det är så skönt med vårkänslor, solen och värmen..
 
Som ni många vet är jag sjukskriven.. Jag måste återhämta mig för att orka fortsätta!
Men de reaktionerna jag fått av detta är helt otroligt. Varför ska jag behöva förklara mig?!
En fråga jag fick var - Jaha , varför är du det då? Vadå trött i kroppen?
Jag blev chockad över detta.. 
Är det så svårt att förstå.. Att en person faktiskt kan  bli slutkörd i själen..
Men jag klassas väl som super kvinna..
Jag kan också bli slutkörd.. Vilket min själ är..
Ska jag behöva förklara mig?! 
Skrattretande i mina ögon..
Inte många hade klarat av och hantera vår vardag..
Jag är själv med två barn.. Barn med problematik..
Det är alltid möten, besök, telefon kontakt, teams kontakt, uppdateringar med olika instanser!
Jag gör allt för mina barn. Specifikt, Jag MÅSTE...
Jag har inget val.. Min minsta dotter är kopplad till så många olika instanser att möten är ett krav.
Vårt liv stannar inte upp pga min sjukskrivning..
Jag kan inte sova hela dagarna, jag kan inte kolla film hela dagarna, jag kan inte återhämta mig som många andra kan!
Får jag stöd så jag kan hantera min trötta själ? Nej..
Får jag stöd med diverse saker i vardagen? Nej...
Vårt npf liv, fortsätter ändå...
Vi krigar och kämpar fortfarande för samma saker..
Vi går igenom alla utbrott varenda dag..
Vi tar oss igenom en vardag med nöd och näppe!!
 
Vill jag ge upp!!   - Klart som fan-
Gör jag det?   - Nej..
För det kommer komma fler perioder där min själ är trött..
 
Det tråkigaste och det sorgligaste är att ingen förstår..
Ingen frstår kampen, ständigt, varje dag..
Om inte man lever i denna vardagen..
Hinner jag med mig själv? - Knappast!
Hinner jag med mina nära och kära runt omkring, - Knappast
 
Men jag ger inte upp. Det kommer bli bättre. Är min tanke, mitt hopp..
Men i bakhuvudet vet jag om att detta inte är fallet!!
 
 

Kommentera

Publiceras ej