Hej!
 
Hoppas du har en bra dag än så länge!
 
Min dag har börjat bra!
Jag hämtade bilen på verkstaden, känns otroligt begränsande utan bil..
Men nu är den hemma och är som vanligt igen..
 
Barnen är i skola och på förskolan..
Vilket ger mig mer tid att kunna ta en paus och andas..
Det börjar dra sig mot skolavslutning och mot ett sommarlov..
Jag har en fasa när det kommer till varje lov..
Tankarna snurrar varenda gång, hur ska vi hantera denna ledighet, hur ska rutinerna hanteras när de bryts som de gör!
Ni kan bara tänka hur mina tankar far iväg..
Men jag gör allt i min kraft för att det ska bli bra i slutändan..
Även om det är lov bildas nya rutiner efter ett tag.
Problemet är när allt börjar igen..
Då får de nya rutinerna brytas för att återgå till vardagsrutiner..
 
För varje år som går undrar jag hur detta ska hanteras..
Vad kan jag som för'lder förändra för att minimera stressen under ett rutinbyte!
Samtal med specialpedagog multipla gånger, men svaren finns enbartt i teorin. 
I praktiken försvinner teorin eftersom alla barn är annorlunda..
 
MEN...
Att tänka utanför boxen är ett måste.
Tänka på olika sätt för att hitta balansen, men inte enbart balansen..
Utan hitta JUST det dära som passar mitt barn..
Jag vet att detta är inte enbart mitt problem, utan allas problem som har barn med
speciella behov..
 
 
 
Barn, Barnkonventionen, Behandlingspedagog, Engagemang, Ensamstående, Föräldrar, Gealdrigupp, Glädje, IF, Kunskap, Kärlek, Momlife, NPF Family, Pusselbiten, Raise Your Hand For Npf, Sjukvård, Utvecklingsstörning, Vikämpartillsammans, annorlunda är vackert, autism, barns rättigheter, juststrong, morochdotter, npf, personligutveckling,

Kommentera

Publiceras ej